Thursday, February 26, 2009

Anakku..Permata Hatiku

Anakku
Kehadiranmu satu Amanah
Kehadiranmu pengikat kasih
Kehadiranmu penyinar kehidupan
Kehadiranmu penyambung keturunan
kehadiranmu menambahkan bekalan doa

Namun bagaimana aku harus mencoraknya
Engkau ibarat kain putih yang tulus mulus
Bagaimana untuk aku pastikan amanah yang di kurniakan ini
dapat ku jaga sebaik mungkin
agar bila ku memandangnya akan bertambah kasih,
agar mengalir sifat Ar-Rahman dan Ar RahimMu di
di dalam rumahtanggaku
Bagaimana untuk aku pastikan biasan NurMu menerangi jiwa yang gelap
Dan bagamana harus aku lakukan akan keturunan yang lahir dr rahim ini
penuh dengan sifat ketaatan kepada Al-Khaliq
Dan aku juga mengharapkan anakku
tidak jemu-jemu mengutuskan doa bila ketiadaanku nanti
Ya Allah, Ya Hafiz Ya Muhaimin..kau peliharalah anakku
Tegurlah andai aku pincang dalam mendidiknya
Jadikan anakku hambaMu yg taat
Hidup suburkanlah jiwanya dengan makrifatmu
Aku redha andainya dia menjadi korban dalam menegakkan kalimahMU..
Ameen


1 comment:

pali said...

Insyirah, nanti besar baca sajak ummi tulis ni tau. :D